11 september 2005

Undervisningen


Det går veldig fint med meg på skolen. Har "bare" 15 timer undervisning i uka, noe som er forholdsvis lite undervisning i forhold til de koreanske og mange av de andre internasjonale studentene. Men eg syns bare det e herlig! Har tatt akkurat det eg må ha for å få det godkjent av BI. Hehe..






Timeplanen min ser slik ut:

6 timer koreansk språkundervisning
Va veldig kjekt første ukene. Lære alfabetet og lese koreansk... men begynner å bli mer avansert nå.. gramatikk og greier... :-/

3 timer international management
Det virker som et ok fag... En del pensum. Hovedoppgaven i kurset er å presentere en bedrift fra hjemlandet som har gjort det bra internationalt. Så skal vi lage powerpointpresentasjon å presentere dette for klassen. Eg tror eg har bestemt meg for "VOSS WATER from Norway".

3 timer cross cultural communication
Så langt har dette vært et veldig kjekt og lett fag. Minimalt med pensum. Super kul lærer, han vil bare at me ska ha det kjekt, og vil ta oss med på utflykter.. hehe... for hele kurset går egentlig ut på å lære om forskjellige kulturer og letteste måte å gjøre det på e selvfølgelig å bli godt kjent med de andre i klassen... bare snakka i vei :-) hehe... Så har me en stor oppgave der me e blitt delt inn i grupper, eg e med 2 koreanske, så ska me intervjua en koreansk person som har bodd ett år i utlandet å høre ka kulturforskjeller osv. den personen har opplevd. Så ska me presentere det for klassen. Det e egentlig alt. Ingen eksamen i det faget. E jo heilt glimrandes!

3 timer koreansk kultur
Det virke så ett litt mer tørt fag med en del pensum... men e alikevel interessant. Lære masse om Korea. Her ska me ha flere innleveringer og eksamen. Så blir nok dette faget eg komme til å jobbe mest med.

Ingen kommentarer: